-
Volver
POLÍTICA DE PROTECCIÓ DE DADES ADREÇADA A
CLIENTS POTENCIALS
1. INTRODUCCIÓ
Aquesta política (la “Política”) de protecció de dades personals detalla com es tractaran les dades personals dels contactes comercials i dels clients potencials (d’ara endavant, clients potencials) de Banco Mediolanum, S.A. (“Banco Mediolanum”).
2. RESPONSABLE DEL TRACTAMENT
- Responsable del tractament: Banco Mediolanum, S.A. (“Banco Mediolanum”)
- Adreça postal: Avinguda Diagonal, 668-670, 08034 Barcelona
- Telèfon: 932 535 400
- Contacte Delegat de Protecció de Dades: delegadoprotecciondatos@bancomediolanum.es
3. FINALITATS DEL TRACTAMENT
Banco Mediolanum tracta les dades dels seus clients potencials amb les següents finalitats:
- 3.1 Contacte amb el client potencial i acompanyament en el procés d’alta client:
-
A. Contacte comercial
Banco Mediolanum realitza el contacte comercial telefònic o per mitjans electrònics amb el client potencial, a través d’un Agent Representant col·laborador de Banco Mediolanum (d’ara endavant, Family Banker) per informar el client potencial, bé presencialment o bé a distància, sobre els productes –propis o de tercers– del sector financer, bancari i d’assegurances comercialitzats per Banco Mediolanum, així com sobre esdeveniments o actes promocionals organitzats per o en els quals participi el Banc. -
B. Acompanyament en la fase inicial del procés d’alta com a client de
l’Entitat
En el procés d’alta com a client del Banc, un Family Banker acompanyarà el client potencial durant la fase inicial del procés d’alta com a client a l’Entitat.
A més a més, en cas que el client potencial estigui interessat que el Family Banker li presenti una proposta d’inversió, les seves dades podran ser tractades per a l’elaboració i gestió de propostes d’inversió provisionals sobre productes i/o serveis bancaris, financers i/o d’assegurances comercialitzades per Banco Mediolanum en funció de les respostes que el client potencial hagi proporcionat en el “Formulari de coneixement i perfilació del client”, a fi que el Family Banker pugui preparar la corresponent recomanació d’inversió idònia al seu perfil inversor, els seus objectius d’inversió, els seus coneixements i experiència inversora i situació financera. La proposta d’inversió que elabori el Family Banker al client potencial tindrà caràcter provisional i la seva validesa estarà, si escau, condicionada a l’efectiva alta del client i ratificació de la proposta per part del Family Banker. - 3.2 Gestió d’activitats de màrqueting:
-
A. Gestió de la participació en esdeveniments i actes promocionals als quals
assisteixi el client potencial organitzats per, o en els que hi participi, Banco
Mediolanum
Banco Mediolanum realitza el control de l’assistència dels convidats i, si escau, dels acompanyants dels convidats, als esdeveniments i actes promocionals que organitzi o en els quals participi.
Banco Mediolanum podrà gravar i fotografiar els esdeveniments amb finalitats de control i gestió interna. Per tant, l’assistència voluntària a qualsevol esdeveniment suposa l’autorització exprés o inequívoca de la gravació de la imatge i/o la veu dels assistents amb l’esmentada finalitat. En tot cas, s’informarà d’aquesta gravació en cada esdeveniment amb caràcter previ al seu inici.
En cas que qualsevol de les dades proporcionades dels assistents a esdeveniments es destini a una finalitat diferent de la referida en el present document, Banco Mediolanum li ho farà saber amb caràcter previ al tractament i, en cas de ser necessari, sol·licitarà el seu consentiment. -
B. Enviament de comunicacions comercials basades, si escau, en el perfil del
client potencial
Quan el client potencial ho sol·liciti, es podran tenir en compte determinades característiques o preferències del client potencial (perfilat) per al posterior enviament de comunicacions comercials, fins i tot per mitjans electrònics, sobre productes –propis o de tercers– del sector financer, bancari i d’assegurances i sobre esdeveniments o actes promocionals organitzats per o en els quals participi Banco Mediolanum. El perfilat consistirà a analitzar les preferències (com ara el seguiment, a través de cookies, dels enllaços que s’obren per part del client potencial i que estan inclosos en els correus electrònics comercials) que tingui el client potencial pel que fa a les comunicacions comercials electròniques que li siguin enviades. -
C. Anàlisi i millora dels productes i serveis de Banco Mediolanum, així com
el desenvolupament d’estratègies comercials internes
Banco Mediolanum podrà utilitzar les dades que el mateix client potencial hagi facilitat per dur a terme l’anàlisi i millora dels productes i serveis, així com per desenvolupar estratègies comercials de l’Entitat. Així mateix, Banco Mediolanum podrà dur a terme enquestes de qualitat del servei, la resposta a les quals serà sempre voluntària, per analitzar el nivell de satisfacció dels clients potencials. Sempre que sigui possible, Banco Mediolanum procedirà a l’anonimització o pseudoanonimització prèvia de les dades personals dels clients potencials per a l’execució d’aquesta finalitat del tractament.
4. CATEGORIES DE DADES PERSONALS
Les categories de dades personals tractades per a les finalitats descrites a l’apartat 3 anterior es descriuen a l’Annex 1 d’aquesta Política.
5. TERMINIS DE CONSERVACIÓ
Com a norma general, les dades personals proporcionades per part del client potencial es conservaran mentre el client potencial no s’oposi a continuar sent contacte comercial de Banco Mediolanum i, per tant, la relació comercial entre les parts sigui vigent. Un cop acabada aquesta relació comercial, les dades es conservaran, tot i que bloquejades, durant el termini de dos (2) anys, o durant el termini de prescripció de les accions relatives a possibles responsabilitats legals o contractuals, quan aquest termini sigui superior al termini anterior.
En determinats supòsits els terminis de conservació poden ser diferents de l’anterior, com en el cas de les dades personals d’aquells clients potencials que inicien l’alta com a client de l’Entitat. En aquest cas les dades es conservaran durant 60 dies des de l’inici del procés d’alta; si transcorregut l’esmentat termini l’alta no arriba a fer-se efectiva, les dades s’eliminen. Les dades d’aquells clients potencials que inicien l’alta i l’esmentat procés finalitza amb èxit, deixaran de ser tractades per a les finalitats descrites a l’apartat 3 de la present política. A partir de la confirmació d’alta com a client de l’Entitat, la informació sobre el tractament de les seves dades personals, inclosos els terminis de conservació, es regularan de conformitat amb allò que ha establert la política de protecció de dades de clients de l’entitat, publicada a https://www.bancomediolanum.es/ca-ES/informacion-legal/politica-proteccion-de-datos.html
6. QUÈ LEGITIMA BANCO MEDIOLANUM A TRACTAR LES DADES?
- La base legal fonamental que permet Banco Mediolanum el tractament de les dades dels clients potencials és l’execució i control de la relació comercial.
- En algunes ocasions, el tractament que porta a terme Banco Mediolanum té com a fonament l’l’interès legítim empresarial de Banco Mediolanum, sempre que no prevalguin els drets dels potencials clients.
- Finalment, hi haurà casos en els quals el client podrà consentir lliurement determinats tractaments de dades personals per part de Mediolanum.
L’Annex 1 d’aquesta Política recull les bases de legitimació aplicables a cadascun dels tractaments de dades indicats a l’apartat 3 anterior.
7. COMUNICACIONS DE DADES A TERCERS
Les dades dels clients potencials es podran comunicar als següents tercers:
- Als Family Banker i a altres tercers proveïdors de productes o serveis que actuaran com a encarregats del tractament (mers prestadors de serveis). Aquestes comunicacions de dades es duen a terme quan són necessàries per a la mateixa gestió de la finalitat del tractament.
- A les Autoritats competents per al compliment d’obligacions legals.
8. DRETS DELS CLIENTS POTENCIALS
- Els clients potencials tenen dret a accedir a les seves dades personals i a la seva portabilitat, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, la seva supressió quan, entre altres motius, les dades ja no resultin necessàries per a les finalitats amb les quals van ser recollides. En determinades circumstàncies, els clients potencials es podran oposar al tractament de les seves dades, i sol·licitar-ne la limitació del tractament, cas en el qual només es conservaran per a l’exercici o la defensa de reclamacions. Finalment, pel que fa a aquells tractaments que els clients potencials hagin consentit voluntàriament, aquests clients en podran retirar el consentiment en qualsevol moment.
- El client potencial podrà remetre les sol·licituds escrites que, si escau, procedeixin amb la finalitat d’exercir els drets anteriors, a derechosprotecciondatos@bancomediolanum.es o a l’adreça postal de Banco Mediolanum indicada anteriorment.
- Els clients potencials tindran dret a acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (Autoritat de control en matèria de protecció de dades) per reclamar l’exercici dels seus drets. A continuació es facilita un enllaç a la pàgina web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades: www.agpd.es.
ANNEX I BASES DE LEGITIMACIÓ DEL TRACTAMENT DE DADES PERSONALS
A continuació, es detallen les bases de legitimació aplicables als tractaments de dades personals realitzats amb motiu de l’esdeveniment:
FINALITAT DEL TRACTAMENT | TRACTAMENTS CONCRETS | BASES DE LEGITIMACIÓ | DADES TRACTADES |
---|---|---|---|
Contacte amb el client potencial i acompanyament en el procés d’alta client | Contacte comercial | L’execució i control de la relació comercial | - Dades de caràcter identificatiu |
Gestió d’activitats de màrqueting | Acompanyament en la fase inicial del procés d’alta com a client de l’Entitat | La tramitació de la relació precontractual |
- Dades de caràcter identificatiu - Característiques personals: Dada i lloc de naixement, nacionalitat, sexe, estat civil, idioma de comunicacions - Aficions - Nivell d’estudis - Detall de la feina: Posició o càrrec, antiguitat, activitat - Dades de caràcter identificatiu - Imatge i/o veu |
Gestió de la participació en esdeveniments i actes promocionals als quals assisteixi el client potencial organitzats per, o en els que hi participi, Banco Mediolanum | Interès legítim, per controlar l’assistència a l’Esdeveniment, evitar conflictes i perseguir la seguretat dels béns i les persones | ||
Consentiment exprés o inequívoc atorgat pel client potencial per a la participació en l’esdeveniment | |||
Enviament comunicacions comercials basades, si escau, en el perfil del client potencial | Consentiment exprés atorgat pel client potencial |
- Dades de caràcter identificatiu - Dades de les comunicacions mantingudes amb el client potencial - ID de publicitat: historial de navegació en els webs del Banc a través del seguiment de les corresponents cookies publicitàries |
|
Anàlisi i millora de productes i serveis de Banco Mediolanum, així com el desenvolupament d’estratègies comercials internes i realització d’enquestes de qualitat de servei | L’existència d’un interès legítim empresarial en la mesura en què la informació comercial que s’enviarà farà referència a productes i serveis que s’ajusten, si escau, a les preferències del client potencial, i les enquestes es referiran a la gestió del servei i, per tant, Banco Mediolanum entén que són del seu interès |
- Dades de caràcter identificatiu - Dades de les comunicacions mantingudes amb el client potencial - historial de navegació en els webs del Banc a través del seguiment de les corresponents cookies publicitàries |