Inici > Seguretat > El Phishing
  • Tornar

El phishing


El phishing és un tipus de frau que consisteix a enviar missatges de correu electrònic amb la intenció de recollir informació personal.

Per exemple, algú malintencionat podria enviar-te un correu electrònic sol·licitant-te els codis secrets que són necessaris per accedir als serveis bancaris. Aquest tipus de missatges estan disfressats hàbilment per fer-te creure que provenen de subjectes confiables (bancs, companyies de targetes de crèdit...). El ciutadà confiat podria creure que és el seu banc qui li demana aquesta informació, respondre al correu electrònic fals amb les dades que se li demanen i facilitar el frau.

En cas de recepció de correus electrònics d’aquest tipus, et convidem a no contestar, encara que el missatge sembli enviat per Banco Mediolanum.

Aquest tipus de correus electrònics podrien sol·licitar-te que et connectis al nostre web clicant sobre un enllaç inserit al missatge. No facis mai clic a l’enllaç: podria ser "fals" i dirigir-te a un web "pirata" que només en aparença és similar al nostre web.

Banco Mediolanum mai no et sol·licitarà que et connectis al seu web utilitzant un enllaç inclòs en un missatge electrònic, ni que entreguis informació personal per aquest tipus d’e-mail.

Les comunicacions telemàtiques (per exemple correu electrònic, SMS o Push) de Banco Mediolanum podran enllaçar a una/es pàgina/es web en la/es que mai se sol·licitaran ni els teus codis ni dades personals ni enllaçaran, en cap cas, directament amb el servei de banca electrònica.

Per connectar-te amb tota seguretat al nostre web és necessari escriure'n directament l’adreça: www.bancomediolanum.es, ja sigui directament, o a través o fer servir els "Favorits" del teu navegador.

Tu també pots ajudar-nos a prevenir els fraus!

En cas que rebis un correu electrònic o bé una trucada per telèfon estranya amb les teves dades personals, als teus codis secrets o a les teves targetes de dèbit o crèdit, et preguem que no proporcionis informació reservada i contactis telefònicament amb el nostre Servei de Banca Telefònica al número 900 800 108 des d’Espanya i al número + 34 93 445 32 50 des de l’estranger.